Kas ir Centrālā statistikas pārvalde?

Centrālā statistikas pārvalde ir valsts iestāde.
Centrālo statistikas pārvaldi saīsināti sauc par Pārvaldi.

Ko dara iestāde?

Pārvaldē strādā intervētāji un statistiķi.
Intervētāji iedzīvotājiem un uzņēmumiem uzdod jautājumus un pieraksta atbildes.
Intervētāji uzdod jautājumus pa telefonu vai nāk uz mājām.

Kas ir statistika?

Statistika ir skaitļi, kas atklāj informāciju par cilvēkiem, valstīm un dažādām citām lietām.

Mums ir visa svarīgākā Latvijas statistika.

Piemēram:

  • cik cilvēku dzīvo Latvijā,
  • cik cilvēku piedzimst,
  • cik cilvēku nomirst,
  • cik cilvēku apprecas,
  • cik cilvēku vēlas strādāt, tomēr ir bez darba,
  • par cik lielākas vai mazākas ir kļuvušas cenas.

Tekstiem par statistiku klāt ir attēli un kartes, lai Tev ir vieglāk saprast.

Kādus jautājumus uzdod intervētāji?

Intervētāji uzdod jautājumus par: darbu, algu, izglītību, ceļojumiem, citām tēmām.

Pirms intervijas Pārvalde vienmēr nosūta vēstuli.

Vēstulē būs rakstīts, ka intervētājs grib Tev uzdot jautājumus.
Tu vari piezvanīt intervētājam un vienoties par intervijas dienu un laiku. 

Kāpēc vajag piedalīties intervijā?

Intervijas atbildes izmanto svarīgu valsts lēmumu pieņemšanā.
Tavas aptaujā sniegtās atbildes Pārvaldes darbinieki nevienam neatklāj.
 

Kā var sazināties?

Bezmaksas tālrunis 80 00 8811 jautājumiem par  intervijām  darbdienās no plkst. 10.00 līdz 18.00.
Tālrunis 67 36 6922 jautājumiem par statistiku.